zaterdag 5 oktober 2013

Hoe lak je je nagels met een overloop effect?

Misschien heb je het al bij Mascha van Beautygloss zien langs komen een tijdje terug maar ik ga je vandaag uitleggen hoe je je nagels met een overloopeffect. Ik wist nooit hoe het gedaan werd en het zag er altijd moeilijk uit. Valt mee dus. :)
Wat heb je nodig?
- 1 basis kleur ( wit is het meest praktische)
- 3 à 4 kleuren 1 daarvan hoeft niks te maken te hebben met de rest maar de andere moeten wel van licht naar donker lopen.
- topcoat
- een sponsje geknipt in een strook.
- als laatst nagellak remover en een watje.

Als eerst doe ik (dit hoeft niet) verzorging op m'n nagel van Trind.
Vervolgens je basis kleur. Dit doe je alsof je gewoon je nagels lakt. In mijn geval zijn dat 2 lagen die je op laat drogen. Vervolgens maak je je sponsje klaar. Je maakt dan van licht naar donker 1 streepje horizontaal. Zorg dat je streepje veel nagellak bevat zodat je niet om de nagel dat moet doen. Heb je dat gedaan, dep je langzaam op je nagel. Op het begin komt er veel vanaf vandaar, dep voorzichtig. Je zal gaan knoeien, maar dat lossen we later op. Dit is geen probleem!
Als je al je nagels hebt gedaan laat je die opdrogen en doe je de topcoat eroverheen. Zodra je topcoat is opgedroogd maak je de randen schoon om je nagel heen. Nu je nagel toch droog is maakt het niet uit als je er langs gaat.

Dat was het!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad!

Talk to you guys soon! Much love!

1 opmerking:

Petra zei

Wat een leuk idee om dit eens te proberen voor zowel mijn handen als mijn voeten!